Συλλογές


Από μικρό παιδί, ποτέ δεν είχα την μανία της συστηματικής συλλογής ενός αντικειμένου/θέματος. Κάποια στιγμή είχα δοκιμάσει να εμπλουτίσω μία συλλογή με γραμματόσημα που είχε η μητέρα μου όταν ήταν νέα αλλά γρήγορα εγκατέλειψα το σπορ. Ίσως γιατί σαν χαρακτήρας γοητεύομαι περισσότερο από την ιδέα του μοναδικού παρά των πολλαπλών. Ίσως πάλι να είναι η έλλειψη υπομονής.


Κοιτάζοντας όμως το Άσυλο αυτό το σαββατοκύριακο και μετά τις τελευταίες αγορές της περασμένης εβδομάδας, διαπίστωσα πως μη εσκεμμένα έχω ξεκινήσει μία συλλογή και μάλιστα την απολαμβάνω πάρα πολύ: τα παχύφυτα. Μετά λοιπόν τις Πράσινες Περιπέτειες, οι νέες προσθήκες στην συλλογή μου  είναι των οικογενειών Echeveria και Crassula 
Αυτό το τελευταίο (πιθανότατα Crassula conjuncta) ήταν επιλογή του καλού μου, ο οποίος εντυπωσιάστηκε από την σχεδόν τετράγωνη μορφή των διατάξεων. Και πράγματι, τα σχήματα και χρώματα που διαθέτουν τα παχύφυτα είναι εντυπωσιακά. Ακόμα και αυτά τα "κοινά" που έχω αρχίσει να συλλέγω εγώ, έχουν απίστευτη "αρχιτεκτονική" και ειλικρινά μοιάζουν με ολοπράσινα μπουμπούκια.

Το έχω ξαναπεί αλλά θα το πω μία ακόμα φορά: τα παχύφυτα είναι απίθανα φυτά. Σε γενικές γραμμές είναι αρκετά ανθεκτικά, επιβιώνουν με ελάχιστη φροντίδα, συγχωρούν τον ξεχασιάρη κηπουρό, πολλαπλασιάζονται εύκολα και δεν κοστίζουν ακριβά. Με φροντίδα δε, θα σας κρατήσουν συντροφιά για πολλά χρόνια. Την κάτωθι crassula ovata "gollum" τήν έχω πάνω από 5 χρόνια, έχει ξεπεράσει τα 60 εκατοστά σε ύψος, ενώ ο κορμός της σε διάμετρο είναι πάνω από 10 εκατοστά.


Δυστυχώς όμως, όπως και σε άλλα πολλά θέματα, στην Ελλάδα α) δεν υπάρχει μεγάλη ποικιλία (τα δύο φυτώρια που πήγαμε την περασμένη εβδομάδα είχαν 5-6 είδη) β) σχεδόν ποτέ δεν φέρουν καρτελάκι με ακριβείς πληροφορίες για το συγκεκριμένο είδος (από τα 3 παραπάνω φυτά, μόνο ένα είχε καρτελάκι και μόνο με το όνομα της οικογένειας του φυτού-echeveria) γ) πολλά φυτώρια διατηρούν παχύφυτα σε άθλια όμως κατάσταση (έχω δει φυτώρια στην περιοχή με παχύφυτα να κάθονται μέσα σε πιατάκια γεμάτα νερό με σχεδόν μουχλιασμένα φύλλα) δ) τουλάχιστον στα φυτώρια της περιοχής υπάρχει παντελής έλλειψη γνώσης γύρω από τα παχύφυτα (σε ένα φυτώριο μου είπαν μάλιστα πως "όλα τα παχύφυτα, πάνω κάτω τα ίδια είναι στην εμφάνιση")

Εκτός από τους παραπάνω φίλους, αγόρασα επιτέλους και ένα φυτό που ήθελα εδώ και πολύ καιρό: μία φτέρη, η οποία πλέον κάνει παρέα στο "αντικέ" κεραμικό άλογο
Αυτή είναι λοιπόν η συλλογή μου, η οποία μέχρι στιγμής αριθμεί 9 ξεχωριστά είδη παχύφυτων. Εσείς, συλλέγετε κάτι συγκεκριμένο;

Την καλησπέρα μου.


Σχόλια

  1. This is a beautiful collection indeed. I remember seeing all plants except the second one at Karnatak University botanical garden nursery. Well done, Dimitra.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Hello Siddeshwar. Thank you for stopping by. The second one I believe is a sempervivum but still not quite sure which one exactly (hens and chicks maybe?). You see, unfortunately, most plants here are sold without name tags and as far as succulents are concerned, local nurseries still have a long way to go.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις