Δαντέλα & πηλός: diy Χριστουγεννιάτικα στολίδια

Ο Νοέμβρης είναι, τουλάχιστον στο δικό μου μυαλό, ο μήνας προετοιμασίας για την καλύτερη περίοδο όλου του χρόνου, τα Χριστούγεννα. Και όπως ξεκίνησαν σιγά σιγά οι σχετικές αναφορές στην μπλογκόσφαιρα αλλά και στην τηλεόραση, έτσι και στο Άσυλο, τόσο το διαδικτυακό όσο και το πραγματικό, άρχισαν οι προεόρτιες εργασίες. Και τι καλύτερο για να μπούμε στο κλίμα από χειροποίητα Χριστουγεννιάτικα στολίδια;

Τα υλικά είναι απλά & οικονομικά, η διαδικασία εύκολη και το αποτέλεσμα άκρως μοναδικό και ξεχωριστό, κατάλληλο και για ιδία χρήση αλλά και για δώρο. Ας δούμε πως!
Αφού συγκεντρώσετε τα παραπάνω (εγώ προσωπικά τον καφέ θα τον έβαζα στα απαραίτητα, αλλά εγώ είμαι εγώ), θα σας συνιστούσα να στρώνατε στην επιφάνεια εργασίας σας αντικολλητικό χαρτί ψησίματος καθώς και πιο εύκολα θα ξεκολλάνε τα στολίδια και πιο εύκολο θα είναι μετά στο καθάρισμα.
Αν φοβάστε για τις δαντέλες σας, να σάς καθησυχάσω. Έκανα περίπου 25 στολίδια και καμία δαντέλα δεν έπαθε κάτι και είναι χωρίς ίχνος πηλού.
Αφήστε τα στολίδια να ξεραθούν σε μία επίπεδη επιφάνεια καθώς θα χρειαστούν τουλάχιστον 24 ώρες για να σκληρύνουν τελείως.Βάψτε τα ή αφήστε τα ως έχουν, περάστε τους κορδέλες της αρεσκείας σας και έτοιμα!
 
Μερικά σημείας διευκόλυνσης & προσοχής:
Προσπαθήστε να μην ανοίξετε το φύλλο πολύ λεπτό (κάτω του μισού εκατοστού) καθώς όταν θα πάτε να αποτυπώσετε την δαντέλα η έξτρα πίεση μπορεί να δημιουργήσει τρύπες στο στολίδι. Από την άλλη, το πάχος του στολιδιού δεν πρέπει να είναι πάνω του 1εκ καθώς θα αρχίσει να γίνεται βαρύ για τα κλαδιά του δέντρου. Γύρω στα 0,60-0,80εκ είναι μιά χαρά.
Γυρίζοντας το καλαμάκι κατά & αντίθετα με την φορά των δεικτών του ρολογιού  εναλλάξ και τραβώντας κάθετα προς τα πάνω, σηκώνεται και το κομμάτι του πηλού, χωρίς να χρειαστεί να πειράξετε το στολίδι.
Τις πρώτες ώρες στεγνώματος (θα το καταλάβετε από την αλλαγή του χρώματος σταδιακά σε άσπρο) και αφού έχει στεγνώσει κάπως η πλευρά με το αποτύπωμα της δαντέλας, γύριστέ τα στολίδια ανάποδα και πιέστε ελαφρά περιμετρικά του στολιδιού, καθώς όταν ξεραίνεται ο πηλός έχει την τάση να ανασηκώνεται στις άκρες. Επαναλάβετε μερικές φορές στις επόμενες ώρες, πιέζοντας κάθε φορά περιμετρικά ώστε να διατηρηθεί το στολίδι επίπεδο.
Αν θέλετε να αποτυπώσετε λέξεις στα στολίδια, περιμένετε μέχρι να έχουν στεγνώσει ως ένα βαθμό και χρησιμοποιήστε ένα λεπτό στυλό που έχει ξεραθεί. Αν προσπαθήσετε να "γράψετε" ενώ ο πηλός είναι ακόμα νωπός, το μόνο που θα καταφέρετε είναι να μετατοπίσετε ποσότητες πηλού κατά την φορά των γραμμάτων, χαλώντας το στολίδι.
Αφού στεγνώσουν τα στολίδια μπορείτε να βάψετε τα σημεία της "δαντέλας" που είναι ανασηκωμένα ή αν έχετε φτιάξτει και στολίδια χωρίς αποτύπωμα να ζωγραφίσετε στην επιφάνειά τους. Πειραματιστείτε, ακόμα και τα μανώ μπορούν να φανούν χρήσιμα!
Μία συσκευασία 500γρ πηλού είναι αρκετή για περίπου 25 στολίδια όπως τα παραπάνω με διάμετρο 6,5εκ.
Πως σάς φαίνονται; Εγώ τα ετοίμαζω ως δώρακια για φίλους και στο επόμενο διάστημα θα σας δείξω και το αμπαλάζ τους, μαζί με τις σχετικές εορταστικές καρτούλες (tags)!
Την καλημέρα μου.




Με αυτήν την ανάρτηση συμμετέχω στο link party του Craftaholic

48 σχόλια:

  1. Εντάξει έχω γίνει βαρετή, μόνο καλά λόγια έχω να γράψω εδώ μέσα! Έχω γίνει μια decorasylum groupie!
    Είναι Φ Α Ν Τ Α Σ Τ Ι Κ Α! Έκανα forward το ποστ με το που το είδα στην mailing list μου. Τόσο πολύ μου άρεσε το αποτέλεσμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. :) Σε ευχαριστώ πολύ πολύ! Δοκιμάσε τα, έχω δει και παραλλαγές με τα δαχτυλικά αποτυπώματα της οικογένειας και των παιδιών που χρόνο με τον χρόνο μεγαλώνουν!

      Διαγραφή
  2. ΑΠΙΘΑΝΗ ΙΔΕΑ!!!! Θα την δοκιμάσω σίγουρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Wow! What can I say? ... intimidates me! Amazing job!
    Great post! I congratulate the ability and talent to curiosity to me!
    I will always be coming back for more: *


    Regards,
    Katherine Unique


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τέλεια ιδέα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Σίγουρα θα την δοκιμάσουμε!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι ό,τι πρέπει για χειροποιήτα δωράκια προς εμάς και τους άλλους! Καλές δημιουργίες marileni :)

      Διαγραφή
  5. Πολύ όμορφα στολιδάκια!Ευχαριστούμε για το tutorial και τις συμβουλές!Μένει να βρω σεμεδάκι (θα κλέψω ένα της μάνας μου) κ βουρ για δημιουργίες.Ο μικρός θα ξετρελαθεί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να 'σαι καλά Μαρία. Σίγουρα θα περάσετε όμορφα με τον μικρό σου και θα έχετε και μοναδικά στολίδια :)

      Διαγραφή
  6. Την βρίσκω καταπληκτική ιδέα....το μόνο που μένει είναι να την εφαρμόσουμε....θέλει βέβαια και υπομονή,λίγο να βρείς τα υλικά....αλλά είμαι σίγουρη ότι το αποτέλεσμα θα μας δικαιώσει ....θα τα βλέπουμε τα στολίδια και θα τα καμαρώνουμε......την καλησπέρα μου Δήμητρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι Μαρία, είπες την σωστή λέξη: καμάρι. Γιατί άλλο τα έτοιμα & άλλο τα χειροποίητα, συν του ότι χαλαρώνεις όσο τα φτιάχνεις! Καλημέρα :)

      Διαγραφή
  7. εξαιρετική ιδέα αλλά και υλοποίηση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Luna & καλώς ήλθες στο Άσυλο!

      Διαγραφή
  8. Υπέροχα!!!Σίγουρα θα τα προσπαθήσω και εγώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Ιωάννα. Καλές δημιουργίες!

      Διαγραφή
  9. Τα πιο όμορφα στολίδια από πηλό που έχω δει ως τώρα!
    Σ'ευχαριστώ που συμμετείχες στο πάρτυ μου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τα πιο όμορφα στολίδια από πηλό που έχω δει ως τώρα!
    Σ'ευχαριστώ που συμμετείχες στο πάρτυ μου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Αθηνά, να 'σαι καλά. Και ένα μεγάλο ευχαριστώ για την φιλοξενία σου :)

      Διαγραφή
  11. Τα στολίδια είναι υπέροχα αλλά μπορώ να πω οτι με κέρδισες ακόμα περισσότερο με τις ακριβείς οδηγίες σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια! Οι οδηγίες απαραίτητες προς αποφυγή αρχικών δικών μου παθημάτων :)

      Διαγραφή
  12. Αυτός ο πηλός είναι αγαπημένος!Τα στολίδια,όνειρο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Φανταστικά! θα το δοκιμάσω! χαίρομαι που σε βρήκα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου αρέσουν. Καλώς όρισες & καλές δημιουργίες :)

      Διαγραφή
  14. ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΉ ΙΔΕΑ !!!!!! Μπράβο, Δήμητρα !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Απαντήσεις
    1. https://www.facebook.com/NiattasCrochetHandmade

      Διαγραφή
    2. Να 'σαι καλά Niatta & καλώς όρισες. Θα σε επισκεφθώ στο f/b!

      Διαγραφή
  16. ΚΑΛΩΣ ΣΕ ΒΡΗΚΑ ,ΤΑ ΣΤΟΛΙΔΙΑ ΥΠΕΡΟΧΑ!!!!
    ΣΗΜΕΡΑ ΘΑ ΚΑΝΩ ΜΕ ΖΥΜΗ ΚΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΘΑ ΔΟΚΙΜΑΣΩ ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΑ ΜΕ ΔΑΝΤΕΛΕΣ.
    ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΟΡΦΗ ΙΔΕΑ!!!
    ΚΑΛΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς όρισες giasmin :) Ελπίζω τα στολίδια σου να βγήκαν όπως τα ήθελες και να χάρηκες τη διαδικασία δημιουργίας τους! Καλημέρα :)

      Διαγραφή
  17. Μου αρέσουν πολύ τα στολίδια από πηλό και για γούρι θα το έδινα!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν το σκέφτηκα καθόλου!!! κι έχεις απόλυτο δίκιο! Του χρόνου :)

      Διαγραφή
  18. Ψάχνω στολίδια με πηλό και σε ξαναβρίιιιισκωωωω! Τα φιλιά μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχαχαχα, πολύ χαίρομαι Ειρήνη μου!!!! Καλά να περνάτε. Φιλιά :*

      Διαγραφή
  19. Ααααααααααα! θα κάνω για το bazaar!!!!!!!!!!!!!!
    Surer, φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και σχεδόν ένα χρόνο μέτα, είδα το σχόλιό σου Αλεκάκι! ...κάλιο αργά παρά ποτέ! Φιλιά :*

      Διαγραφή
  20. ο καφές σίγουρα στα απαραίτητα! Πολύ όμορφα έγιναν, να είσαι καλά και να μας εμπνέεις πάντα! Καλές γιορτές να έρθουν κι αυτή την χρονιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να 'σαι καλά Ελευθερία! Με το καλό να έρθουν και φέτος :))

      Διαγραφή
  21. Ααααα εγώ το έχω κάνει αυτό με μπισκότα......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωωωω, πρέπει να έγιναν τέλεια! Και σε γεύση και σε όψη ;)

      Διαγραφή
  22. Εξαιρετικά πραγματικά, μου άρεσε πολύ η ιδέα με την δαντέλα, δίνει άλλο χαρακτήρα ατα στολίδια τα κάνει πιο vintage!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να 'σαι καλά Αθηνά! Σ' ευχαριστώ πολύ :) Καλές γιορτινές προετοιμασίες & καλή εβδομάδα.

      Διαγραφή
  23. Δήμητρα, αυτός ο πηλός που χρησιμοποίησες είναι ο ίδιος με το γνωστό fimo? Υπάρχει στα βιβλιοπωλεία σωστά? Εξαιρετικά τα στολίδια σου, όντως η δαντέλα τους δίνει μιαν άλλη νότα...φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι Μαρία. Ο πηλός που χρησιμοποίησα δεν θέλει ψήσιμο, σκληραίνει με τον αέρα (αυτοσκληρούμενος πηλός) και μπορείς να τον βρεις σε όλα σχεδόν τα χαρτοπωλεία :) Καλές γιορτινές δημιουργίες!

      Διαγραφή