Μυρωδιές & αρώματα

Δεν ξέρω για εσάς, αλλά εγώ έχω μεγάλο θέμα με τις μυρωδιές. Φαίνεται πως έχω πολύ ευαίσθητη μύτη, με μία μανία να εντοπίζει τις άσχημες  κι αν κάτι μου μυρίσει άσχημα -άσχημα για εμένα- ξεκινά το πανηγύρι!

Μπορώ μέχρι και  τάσεις για εμετό να έχω, συν την ενοχλητική αίσθηση πως η μυρωδιά έχει "καεί" στην μύτη μου και πως όλα έχουν νοτιστεί από αυτήν (λόγος για τον οποίο τα συκωτάκια κοτόπουλου είναι δια παντός απαγορευμένα στο Άσυλο!). Και δεδομένου ότι προτιμώ να σπάσω κάποιο κόκκαλο από το να έχω τάσεις για εμετό, μπορείτε να καταλάβετε πόσο καλοπερνά σε κάτι τέτοιες στιγμές το έτερον ήμισυ!

Έτσι, πέραν των καθημερινών αερισμάτων του Ασύλου- άσχετως εξωτερικών θερμοκρασιών και γκρίνιας!- πάντα έχω αρωματικά λαδάκια ετοιμοπόλεμα, τα οποία χρησιμοποιώ και σε στιγμές μη οσφρητικής κρίσης! Σε κάποιο διαδικτυακό σεργιάνι όμως, βρήκα αρκετές συνταγές για diy αρωματικά χώρου και είπα να το δοκιμάσω & να το μοιραστώ μαζί σας!

Θα χρειαστείτε:
1/4 του ποτηριού νερό (εγώ επέλεξα πλαστικό ποτήρι για να το πετάξω μετά)
2 κουταλιές της σούπας βότκα
αρωματικά ή αιθέρια έλαια (12 σταγόνες)
δοχείο με στενό στόμιο (για την μείωση της εξατμισης)
καλαμάκια για σουβλάκια (το μυτερό άκρο σπάει εύκολα με ένα μαχαίρι)

Υπάρχουν διάφορες παραλλαγές της παραπάνω συνταγής. Μερικοί αντί για νερό, χρησιμοποιούν παραφινέλαιο κι αντί για βότκα, καθαρό οινόπνευμα. Το νερό (ή το παραφινέλαιο) είναι αυτό που θα διαποτίσει τα καλαμάκια μεταφέροντας το άρωμα, ενώ η βότκα (ή το οινόπνευμα) είναι αυτή που θα ενώσει όλα τα υλικά. Η διαφορά ανάμεσα στα αρωματικά και αιθέρια έλαια είναι η προέλευσή τους, με τα τελευταία να είναι 100% φυσικά από φυτά, λουλούδια ή φρούτα. Η συνταγή έλεγε για 12 σταγόνες αλλά εγώ τελικά χρησιμοποίησα τουλάχιστον τις διπλάσιες, αλλά αυτό είναι θέμα γούστου  καθώς και εντάσεως του ελαίου. 
 
Ανακατεύουμε πολύ καλά όλα τα υλικά μαζί, τα αδείαζουμε στο δοχείο κι έτοιμο!
Αφού περάσουν κάποιες ώρες κι έχουν ποτίσει τα καλαμάκια, τα αναποδογυρίζουμε για να απελευθερωθεί περισσότερο άρωμα στον χώρο! 

Η ίδια ακριβώς συνταγή, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για αρωματικό σπρέι, με το κατάλληλο φυσικά δοχείο, ό,τι πρέπει για να αρωματίσετε το σπίτι ή τα σεντόνια σας. Αν επιλέξετε να το φτιάξετε για το υπνοδωμάτιο, προτιμήστε το αιθέριο έλαιο λεβάντας, το οποίο λέγεται πως είναι χαλαρωτικό και βοηθά στον καλό ύπνο.

Σίγουρα δεν έχει την ένταση της καύσης αρωματικών ελαίων αλλά μία πιο διακριτική παρουσία. Αλλα ποιος μπορεί να αντισταθεί σε ένα όμορφο μπουκαλάκι; Εγώ πάντως όχι!

Την καλημέρα μου

20 σχόλια:

  1. Καλά φιλενάδα μ έσωσες... το ίδιο πρόβλημα με την μύτη και τις μυρωδιές έχω κι εγώ, το ίδιο πρόβλημα με το "πάλι άνοιξες παράθυρα μες το καταχείμωνο" έχω κι εγώ και προσθέτω ακόμη και την μυρωδιά του τσιγάρου γιατί καπνίζουμε. Στο ZARA HOME είμαι ο καλύτερος πελάτης για τέτοιου είδους μπουκαλάκια αλλά είναι και αρκετά ακριβά δεδομένου ότι αγοράζω 5 την φορά. Μ έσωσες σου λέω... Μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχαχα... ούτε αδελφές ψυχές να είμασταν! Τα ίδια ακούω κι εγώ, οταν ανοίγω να αεριστεί το Άσυλο. Κι εμείς καπνίζουμε και θα περίμενε κανες να έχει μειωθεί η όσφρησή μου, αλλά τίποτα, αυτή εκεί! Πάντως εχεις και το τέλειο δοχείο για το diy καθώς τα μπουκαλάκια από το Zara είναι υπέροχα!

      Διαγραφή
  2. Για όσφρηση μίλησες...
    ΄Ωρες-ώρες, λένε πως θυμίζω κυνηγόσκυλο (!)
    Αντιλαμβάνομαι τις άσχημες μυρωδιές και βρίσκω την εστία του κακού αμέσως!!!
    Τα αρωματικά χώρου είναι και για μένα απαραίτητα κι έχω φτιάξει άπειρες φορές σε μορφή ζελέ, σε σπρέυ αλλά και κεριά ποτισμένα με έλαια...Βέβαια δεν υπάρχει περίπτωση να μη βρεις στο σπίτι μου μέσα σε διακοσμητικές πιατέλες, κανέλλες, γαρύφαλλο και φλούδες από πορτοκάλι...Κρεμάω και μικρά τούλινα πουγκάκια με όλα αυτά στο καλοριφέρ κι όταν αυτό ζεσταίνεται, τα αρώματα σκορπούν...
    Το συγκεκριμένο δεν το έχω δοκιμάσει, μα υπόσχομαι να το κάνω σύντομα...
    Σ΄ευχαριστούμε αρωμάτισες την ημέρα μας!
    **Αννιώ**


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τελικά χαίρομαι που δεν είμαι η μόνη με περιέργειες στην μύτη! Κανέλλα & πορτοκάλι, αγαπημένος συνδυασμός και πολύ έξυπνη η ιδέα με τα πουγκάκια! Καλημέρα Αννιώ

      Διαγραφή
  3. Εξαιρετική ανάρτηση Δήμητρα. Εγώ δεν έχω πολύ ευαίσθητη μύτη αλλά οι "άσχημες " μυρωδιές είναι έντονες για όλους! Επίσης χαίρομαι που θα ξεφορτωθώ εποικοδομητικά τη βότκα στο μπαρ μου, μιας και δεν την πίνει κανείς μας χαχχα Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αξίζει να τη δοκιμάσεις Λίλια καθώς μπορείς να κάνεις δικούς σου συνδυασμούς αρωμάτων! Πόσα λίτρα σκοπεύεις να κάνεις που θα ξεφορτωθείς ολόκληρο μπουκάλι;;; Φιλιά :*

      Διαγραφή
  4. Μια διακριτική και απαλή μυρωδιά στον αέρα θα ήθελα να υπάρχει στο χώρο μου...μου φτιάχνει και την διάθεση...και αφού μας δίνεις αυτή την υπέροχη "συνταγή" θα την εφαρμόσω το συντομότερο Δήμητρα...σ'ευχαριστώ για τις πρωτότυπες αναρτήσεις σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η όσφρηση λένε ότι είναι η πιο δυνατή από τις αισθήσεις, οπότε σε καταλαβαίνω όταν αναφέρεις περί διάθεσης Μαρία! Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε. Φιλιά!

      Διαγραφή
  5. Καλόοοοοοο!!!Θα το φτιάξω γιατί είναι εύκολο και γρήγορο!Αύριο κιόλας!Αν είναι απαλή η μυρωδιά που βγάζει,ας βάλουμε μερικά όμορφα μπουκαλάκια σε διάφορα μέρη του σπιτιού,τι πειράζει ε?Και στο μπάνιο θα βάλω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι όπως τα λες Λαμπρινή! Και έξτρα άρωμα κι έξτρα διακόσμηση ;) Καλά αρωματικά ελιξήρια!! Την καλησπέρα μου

      Διαγραφή
  6. Τέλειο!!!!
    Πουφ μακρια οι ασχημες μυρωδιες!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάνουμε ό,τι μπορούμε ενάντιόν τους!!! Χεχε Καλημέρα Δέσποινα :)

      Διαγραφή
  7. Σε κανέναν δεν αρέσουν οι άσχημες μυρωδιές.Δεν έχω φτιάξει ποτέ αρωματικό χώρου,αλλά θα ήθελα να φτιάξω,οπότε μεγαλώνει η "to do" λίστα μου!!!Καλημέρα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για μικρότερους χώρους είναι ότι πρέπει. Για μεγαλύτερους, μάλλον θα χρειαστείς παραπάνω από 1 μπουκαλάκια. Καλημέρα Ιωάννα :)

      Διαγραφή
  8. Δεν ξέρω για τα αρωματικα χώρου
    εγω θα πάρω την θέα που βλέπω εξω απο το παραθυρο!

    http://beautyfollower.blogspot.gr/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εμάς η θέα ήταν που μάς τράβηξε στο Άσυλο! Την καλησπέρα μου

      Διαγραφή
  9. Πολύ ωραία ιδέα!! Εννοείται μπαίνει στη λίστα με τα do to και για μένα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να μπει, να μπει! Μετά από μερικές ημέρες χρήσης, μπορώ να πω πως, με χρήση φθηνού αρωματικού ελαίου, είναι μία χαρά για μικρούς χώρους όπως πχ το μπάνιο. Με αιθέρια έλαια ίσως είναι ακόμα καλύτερο!

      Διαγραφή
  10. Μικρό μου,δεν ξέρω εάν κατάλαβες πως όλα τα λαγωνικά των blogs είναι αναγνώστες σου!Παίρνω τη συνταγή σου,την Πέμπτη κάνω την εφαρμογή κι επανέρχομαι με εντυπώσεις!Καθώς την αγάπη μου για τις ωραίες μυρωδιές στο χώρο μπορεί κανείς να την χαρακτηρίσει και εμμονή,σε προϊδεάζω για κριτική αυστηρή!χαχαχαχαχα
    Φιλιά κι ελπίζω με την ιδέα σου να γλυτώσω τα πολύτιμα ευρουδάκια που σπαταλάω σε αρωματικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα! Περιμένω εντυπώσεις γιατί εγώ το έχω βάλει στο μπάνιο και λέω πως μυρίζει, ενώ ο καλός μου λέει πως δεν κάνει τίποτα!! Πες μου κιόλας αν θα βάλεις αιθέρια έλαια (αντί αρωματικών) γιατί σκέφτομαι να πάω να πάρω αν έχουν πιο έντονη μυρωδιά! Φιλιά :*

      Διαγραφή