Δευτέρα, 7 Απριλίου 2014

Άσπρο

Εντάξει, εντάξει. Είμαι η πρώτη που θα παραδεχτώ πως το σπίτι μου είναι γεμάτο από σκουρόχρωμα, ακόμα και μαύρα, έπιπλα. Και είμαι σίγουρη πως δεν έχω πρωτοτυπήσει καθόλου σε αυτό. Τώρα που το καλοσκέφτομαι, νομίζω πως γενιές και γενιές γαλουθήκαν σε μία Ελλάδα όπου το σκουρόχρωμο ξύλο είχε ταυτιστεί με το καλό ξύλο. Και μην μού πείτε πως δεν έχετε εικόνες κι αναμνήσεις  από έστω μία λουστραρισμένη τραπεζαρία από καρυδιά, που δεχόταν καλεσμένους μόνο σε άκρως εξαιρετικές περιπτώσεις, ενώ τις υπόλοιπες 364 μέρες (άντε καλά 363) φυλάσσονταν υπό το άυπνο βλέμμα του Κέρβερου της μαμάς!


Και σίγουρα θα θυμάστε  -ειδικά αν είστε στην ηλικία μου- πως όταν ανοίξατε το πρώτο σπιτικό σας, όλα μα όλα τα μαγαζιά είχαν τουλάχιστον το μισό τους εμπόρευμα σε βένγκε και το άλλο μισό σε κακής ποιότητας βένγκε και όλοι τσίριζαν να πάρετε το ασορτί σετάκι στο ω-μα-τόσο-κομψό-και-πανάκριβο-μαύρο και φυσικά τον σκούρο μπλε/καφέ/γκρι καναπέ γιατί δεν θα φαίνεται η βρώμα. Και μετά;

Μετά κάπου άρχισε να τρυπώνει το διαδίκτυο, να κάτι Γοογλε, να κάτι βαρεμάρες, να κάτι αναζητήσεις και το μάτι άρχιζε σιγά σιγά να βλέπει άσπρο. Ναι, άσπρο! 

Όπως άσπρα τραπεζάκια σαλονιού και βοηθητικά




Όπως κονσόλες και έπιπλα αποθήκευσης ή τηλεόρασης






 Όπως γραφεία, καρέκλες  & τραπεζαρίες




 και φυσικά, ο εφιάλτης κάθε μάνας νύφης και πεθεράς, όπως άσπροι καναπέδες



Και τώρα θα μού πείτε πως καλά κάνουμε και τα έχουμε σκούρα γιατί το Ελληνικό φως αντέχει το σκοτάδι (διπλή ανάγνωση σε αυτό το τελευταίο παρακαλώ) και σίγουρα άδικο δεν θα έχετε. Και σίγουρα η τραπεζαρία από καρυδιά είναι διαχρονικό κομμάτι και ουδεμία σχέση έχει με προϊόντα από δαγκωμένα μήλα κι όσα χρόνια κι αν περάσουν δεν θα βγει ποτέ εκτός μοδός. 

Αλλά μήπως είναι καιρός να αγκαλιάσουμε το φως και στα έπιπλα; Κι αν όχι στον βαθμό των βόρειων χωρών όπου είναι κατά μία ανάγνωση αναγκαστική επιλογή λόγω έλλειψης φυσικών ακτίνων, τουλάχιστον ως συμπληρωματικό στην καρυδιά της μαμάς, της γιαγιάς και των προγόνων μας; 

Εξάλλου που αλλού το άσπρο έχει τιμηθεί τόσο πολύ όσο στην Ελλάδα μας; Μία γρήγορη ματιά στους θησαυρούς μας νομίζω πως δίνει την απάντηση.

Τι λέτε;

Την καλησπέρα μου και ευχές για μία λαμπρή-όπως το Ελληνικό φως- εβδομάδα.



32 σχόλια:

  1. Υπέροχες φωτογραφίες με το λευκό να πρωταγωνιστεί.Στο πρώτο σπίτι που έφτιαξα και ήταν ολότελα δικό μου,όλα τα έπιπλα ήταν λευκή λάκα,ακριβώς επειδή τα σκούρα της μαμάς με είχαν κουράσει. Αργότερα πρόσθεσα το καφέ σε μια αλλαγή που έκανα,αλλά το λευκό είναι παντού παρόν.Λευκοί καναπέδες στο σαλόνι,ντουλάπια κουζίνας 2 χρωμάτων (λευκού και καφέ),λευκά έπιπλα στα υπνοδωμάτια των παιδιών και πινελιές λευκού στην κρεβατοκάμαρά μου.Το λευκό δεν το αποχωρίζομαι ποτέ ,ίσως γιατί θέλω φωτεινότητα στο σπίτι,ίσως γιατί θέλω να το τιμήσω κι εγώ όπως έκαναν στην αρχαία Ελλάδα.Την καλησπέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θέλουμε φωτογραφίες Αλέκα! Να μάς το παρουσιάσεις κάποια στιγμή στο ιστολόγιό σου. Μαζί με το καφέ, ακούγεται πολύ ζεστό. Την καλημέρα μου :)

      Διαγραφή
  2. Συνδυασμένο με άλλα έπιπλα σε ανοιχτόχρωμο ξύλο και με πολλές διακοσμητικές πινελιές σε ζεστά χρώματα το λευκό είναι λατρεία! Αυτές οι πεθερές πια.. για όλα άποψη... Καλησπέρα σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Σοφία. Το άσπρο είναι καμβάς για όλα τα χρώματα κι όπως λες αν συνδυαστεί σωστά δίνει πολύ ζεστό αποτέλεσμα. Όσο για τις πεθερές, να δω τι θα κάνουμε κι εμείς όταν γίνουμε....χεχεχε

      Διαγραφή
  3. Σου αλλάζουν τη διάθεση οι φωτογραφίες! Σε ευχαριστουμε :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σού άρεσαν Αριάδνη. Την καλημέρα μου :)

      Διαγραφή
  4. ...υπέροχο λευκό χρώμα, δείχνει μοναδικά, τραπέζια και τραπεζάκια, καναπέδες...μόνο σε τοίχους δεν το πολυθέλω.
    Μια λευκή ροτόντα κουζίνας ήταν πάντα το απωθημένο μου, που θα μου πάει όμως κάποτε θα την αποκτησω!
    Δήμητρα στέλνω τα φιλιά μου και εύχομαι καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ δεν το ήθελα σε τοίχους άλλα όσο περνάει ο καιρός τόσο αλλάζω στάση!
      Ελπίζω να την αποκτήσεις την ροτόντα Σοφάκι!
      Πολλά φιλιά & καλημέρες :)

      Διαγραφή
  5. μα τι όμορφα αυτά τα σαλονάκια και τα γραφεία. ώρες-ώρες νομίζω ότι θέλω να κάνω αυτό που έκανε ο Mr Bean όταν έβαψε το δικό του σαλόνι άσπρο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχαχα, ριψοκίνδυνη σε βρίσκω Δήμητρα! Αν το τολμήσεις πάντως, φρόντισε να μην έχεις ξεχασιάρικους καλεσμένους πριν ;)
      Καλημέρα!

      Διαγραφή
  6. Υπέροχα όλα!!! Θα ήθελα να αλλάζει το σπίτι μου με μαγικό τρόπο 2-3 φορές τον χρόνο. Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμ εγώ το έχω πει πολλάκις, τόσα άλματα έχει κάνει η επιστήμη, εκείνο το ρημαδοραβδάκι τόσο δύσκολο είναι πια να το φτιάξει;;;; Χεχεχε
      Πολλές καλημέρες :*

      Διαγραφή
  7. Καλή εβδομάδα Δήμητρα μου!! Το λευκό ομορφαίνει, φωτίζει, ξεχωρίζει...Το λευκό είναι άποψη!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα κάνει όλα και συμφέρει εε;; ;)
      Πολλές καλημέρες Λίλιά μου :*

      Διαγραφή
  8. Το σπίτι μου κ κυρίως σαλόνι κ κρεβατοκάμαρα είναι σε έθνικ στυλ με πορτοκαλί κ χρυσο/ασημένιες πινελιές ωραία τα λευκά, λατρεύω,αλλά όταν μεγαλώσουν τα τέκνα....γτ δε θα άντεχαν σοκολατενιες δαχτυλιες πανω στονλεκο καναπέ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάνε μία παρουσίαση ντε! Όσο για τους καναπέδες, υπάρχουν κι αυτοί με αφαιρούμενα καλύμματα ;)
      Καλημέρα!

      Διαγραφή
  9. Κάποτε θεωρούσα το λευκό- αποστειρωμένο- νοσοκομείο.. δε το ήθελα παραμόνο σε καναπέδες και υφασμάτα. Είμαι και ήμουν του καφέ σκούρου, αυτό θύμαμαι όλα μου τα χρόνια στα συγγενικά σπίτια αλλά και στο δικό μας! Τελευταία έχω άλλαξει λίγο αλλά δε νομίζω τόσο όσο για να κάνω όλα τα έπιπλα άσπρα. :) Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ούτε κι εγώ θα άλλαζα όλα, μα όλα, τα έπιπλα σε λευκό αλλά κάποια κομμάτια θα τα ήθελα άσπρα. Ειδικά στο γραφείο του Ασύλου που έχει μπει επόμενο στη λίστα για ανανέωση και ειδικά μετά τον ζαχαρί γωνιακό καναπέ που βάλαμε στο σαλόνι και είδα πως "άνοιξε" ο χώρος.
      Καλημέρα Ελεάνα :)

      Διαγραφή
  10. Υποστηρίζω απόλυτα το λευκό στη διακόσμηση,ακόμα και στο ντύσιμο ...για μένα είναι το λευκό διαφάνεια στο χώρο, καθαρότητα και φυσικός φωτισμός το λατρεύω, όπως και οι φωτο σου είναι καταπληκτικές Δήμητρα μια όμορφη καλημέρα!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Μαρία. Το άσπρο είναι όπως και το μαύρο διαχρονικά σικ! Και συμφωνώ απόλυτα πως δίνει άλλο αέρα στον χώρο.

      Διαγραφή
  11. Αχ αυτό το βένγκε, μας κατέστρεψε :D!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχα, λες Ειρήνη; Δεν μπορώ να δώσω αντικειμενική άποψη γιατί η αγάπη μου για το μαύρο κρατάει χρόνια! Καλημέρα :)

      Διαγραφή
  12. Το αγαπώ κι εγώ το λευκό και στις παραπάνω περιγραφές σου είναι σαν να ακούω την μαμά μου...ε βάλε και τόσα χρόνια πίσω η μόνη επανάσταση που είχα κάνει ήταν το λευκό σαλόνι και οι καρέκλες της τραπεζαρίας που είχαν το ίδιο λευκό ύφασμα. Αυτό το σαλόνι αφού μεγάλωσε 3 παιδιά και 4 σκυλιά χαρίστηκε κάπου. Το επόμενο είναι κι αυτό ανοιχτόχρωμο λευκό θα το έλεγα με εκρου κατιτίς στην ύφανση. Αλλά η καρυδιά και το βέγκε μπούκωσαν το σπίτι και να δω πως θα απαλλαγώ σιγά σιγά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω πως όλοι μας τα έχουμε ακούσει Χριστίνα! Για τον καναπέ, μαζί σου. Δεν τον αλλάζω με τίποτα τον ζαχαρί καναπέ μου. Τα δικά μου έπιπλα λόγω στυλ δεν ταιριάζουν και τόσο σε λευκά αλλά θα ήθελα να προσθέσω λίγο άσπρο -μάλλον στο γραφείο- που είναι πιο ουδέτερου χαρακτήρα οι γραμμές τους.
      Όσο για την καρυδιά και το βέγκε σου, δεν σε φοβάμαι εσένα, όλο και κάποια μεταμόρφωση θα δημιουργήσεις με την κιμωλομπογιά σου ;)

      Διαγραφή
  13. Η εβδομάδα του spring cleaning με έχει καταστρέψει! Έβλεπα της φωτογραφίες και σκεφτόμουν το καθάρισμα χαχαχα! Πέρα από την πλάκα όπως έγραψες και παραπάνω, το άσπρο είναι ο τέλειος καμβάς για να αλλάζεις διακόσμηση και να δημιουργείς στυλ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε μα τι τα θέλεις κι εσύ βρε Κατερίνα τούτα τα ξενικά! Πάντως για το καθάρισμα, επειδή στην εταιρεία έχομεν και μαύρα κι άσπρα τραπεζάκια, σε πληροφορώ πως έχω κατασυμπαθήσει το λευκό! Το μαύρο την επόμενη του ξεσκονίσματος, πάλι βρώμικο φαίνεται, το ίδιο και οι καρέκλες..γγκκρρ... ενώ το λευκό, μια χαρά (όχι πως δεν έχει σκόνη.. αλλά δεν φαίνεται με την μία!)

      Διαγραφή
  14. Το λευκό μου αρέσει πολύ γτ έχει κάτι πολύ καθαρό και μπορεί να συμπληρωθεί με αντικείμενα έντονων χρωμάτων και να φαίνεται φρέσκο και πολύ καλοκαιρινό κάτι που είναι τέλειο τη σεζόν που διανύουμε!!
    www.getalocalife.blogspot.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ απόλυτα για την φρεσκάδα Νάσια αλλά μπορεί να γίνει εξίσου ζεστό και για τον χειμώνα :)
      Την καλησπέρα μου :*

      Διαγραφή
  15. Υπέροχο...το ελληνικό φως αντέχει στο σκοτάδι!!!
    Συνονόματη εκτός ότι γράφεις πολύ ευχάριστα, οι προτάσεις σου είναι και πολύ καλόγουστες!
    Καλή Ανάσταση σου εύχομαι. Να περάσεις τις Άγιες αυτές μέρες οικογενειακά και γαλήνια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα ειλικρινά νομίζω πως αντέχει, ακόμα και όταν το ποδοπατάμε και δεν είναι της μόδας :)
      Να 'σαι καλά Δήμητρα! Ανταποδίδω τις ευχές :*

      Διαγραφή
  16. Αυτή την ανάρτηση τώρα την είδα...λοιπόν κι εγώ έτσι ήμουν...ήθελα το σκούρο...το σκούρο μου έκανε το σπίτι να φαίνεται πιο ¨καλό", πιο κιμπάρικο..αλλά τελευταία έχω αναθεωρήσει και γλυκοκοιτάζω τα λευκά έπιπλα και τις πατίνες! Ειδικά τα ξύλινα πατιναριστά έπιπλα βγάζουν και αρχοντιά και φωτεινότητα! οπότε και η πεθερά χαρούμενη, κι εμείς ικανοποιημένες! (βγάζω κι εγώ τους προβληματισμούς μου γιατί είμαι σε αναζήτηση επίπλων, άλλο μπέρδεμα κι αυτό)!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω πως όλοι μας στην Ελλάδα έχουμε αυτές τις αναφορές περί σκούρου ξύλου Μαίρη και σε καταλαβαίνω για την στροφή στο λευκό :)
      Εγώ δεν πάω στην πατίνα γιατί προτιμώ πιο μοντέρνο αποτέλεσμα, αλλά όπως λες κι εσύ, ακόμα και με αυτήν βγάζουν άλλο αέρα τα ανοιχτόχρωμα ξύλα!
      Καλές αναζητήσεις, είμαι σίγουρη πως θα βρεις αυτό που ψάχνεις. Εγώ απλώς θα πω, μην βιαστείς! Μερικές φορές, όταν είμαστε πιο χαλαρά, βρίσκουμε ακριβώς αυτό που σκεφτόμαστε!

      Διαγραφή